Studiebesök och WTO

Idag besökte jag, Emma och Amanda till Enköpningsposten. Anledningen är att vi ska hålla en föreläsning om några veckor där vi ska jämföra en stor och liten tidning. Enköpingsposten är då den lilla och som stor tidning ska vi besöka Svenska Dagbladet. Det var väldigt roligt att se en riktig redaktion. Man förvånades om hur likt det är på filmer, det ser nästan exakt likadant ut. Väldigt mysig arbetsplats och härliga människor, särskilt Therese som visade oss runt och berättade väldigt mycket om tidningen och om hur det är att få jobb/jobba där. Ett uppskattat besök, från båda hållen skulle jag tro.

Efter tio minuters lunch så var det dags för debatt på samhällskunskapen. Jag, Emma och Amanda skulle debattera om Filippinerna skulle gå med i WTO eller inte. Jag var för och de var emot, lite jobbigt att debattera för när jag egentligen inte tyckte så. Men debatten slutade oavgjort så det gick ju bra.

Sen lyssnade vi på vår studievägledare Sabina som berättade lite om universitetet, folkhögskolor och sådant. Riktigt intressant och jag känner mig lite tryggare nu faktiskt när man vet lite mer hur allt går till.

Tråkigt inlägg, jag vet, men jag orkar inte lägga ner energi på att "skriva bra". Nu väntar jag på att min taxichaffis (papsen) ska ringa.




I ain't got a thing to prove to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0