Nytt år, nya tag

Avslutet på 2008 och början på 2009 kunde inte ha blivit bättre. Nyårsaftonskvällen började med middag hos Lovisa. Det bjöds på entrecote, potatisgratäng, sallad och sås. Hur gott som helst och sällskapet som bestod av Lovisa, Anna, Emma, David, John och Åke gjorde det bara bättre. Det var som Anna (lite halvfull) sa i sitt fina tal: kvalité framför kvantitet. Efter middagen blev det efterrätt bestående av vaniljglass med apelsingrädde och hemmagjorda havreflarn. Mätt blev man, och sedan blev det att jäsa lite i soffan. En hel del dans blev det också till gamla godinar som Rednex - Cotton Eye Joe. Vid kvart över tolv begav vi oss vidare mot Gunillaklockan där tolvslaget skulle inväntas. Det var en rolig upplevelse att stå där nykter tillsammans med Emma, som inte var särskilt berusad hon heller. Att se alla fulla människor (mestadels fjortisar, uh) men även upptäcka vilken blandning på människor det var är något som man inte har tänkt på förut. Kan bero på att man har haft fullt upp med att försöka hålla sig på benen... Kvällen avslutades på Terassen där jag och Emma lyckades med att hamna vid det mest spårade bordet på hela stället. Fyra champangeflaskor och lika många fulla grabbar, men roligt hade vi. Strax innan två gick vi därifrån, och jag åkte bussen hem med min fulla syster. En cider och två glas champange blev det för mig, otroligt bra och billigt då jag inte betalade någonting själv. Nykter på nyår var en hit!

På nyårsdagen vaknade man alltså upp pigg som en mört, medan andra låg bakis. Jag mådde så himla bra! En riktigt bra start på det nya året alltså. Vid fyra kom grannarna över på middag, riktigt trevligt. God mat, prat och spel blev det, och jag skrattade så att jag nästan fick kramp i magen. Vi har världens bästa grannar, utan tvekan! Tog lite bilder också faktiskt, dyker upp här ikväll kanske..

För idag ska jag nämligen ut till skogen igen. Buss 844, here I come. :) Jag hoppas att ert avslut på det gamla året och början på det nya blev minst lika bra som mitt!

Kommentarer
Postat av: susan

Gott nytt år i efterskott :D!

2009-01-03 @ 16:11:30
URL: http://tyrassusans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0