Heta musiktips

För några dagar sedan upptäckte jag ett, för mig, nytt band. Lapko heter dem och skivan heter The Arms och kom ut 2004. Två år senare släppte de plattan Scandal som jag inte har hunnit lyssna igenom ännu. Jag har blivit så bekväm med Spotify, då inte skivan finns där tar det ett tag innan jag orkar ladda ner det. Det är i alla fall ett av mina tre musiktips för ikväll.

Det andra är Pinks nya skiva Funhouse (2008). Alla har hört låten So What, men de andra låtarna förtjänar att bli lyssnade på. Särskilt Bad Influence som är en av mina favoriter. Gillar den tjejen, visste ni förresten att hon också heter Alicia i förnamn? Jag tyckte att det var så coolt när jag fick reda på det, 11 år gammal och med Pink som en av mina största idoler.

Tredje och sista musiktipset för ikväll är Feist. Låten 1234 har jag förstått går hem hos en hel del, vilket är fullt förståeligt. Jag lyssnade mycket på den här typen av musik för några år sen, intresset väcktes på nytt igen när jag fick höra hennes nya album The Reminder.

Som ni ser så anger jag inte genrer för de olika artisterna. Om sanningen ska fram, och det är lite pinsamt med tanke på hur mycket jag älskar musik, så är jag så himla dålig på just genrer. När jag har pluggat på det lite mer så återkommer jag med dem!


De tre finnarna som tillsammans bildar bandet Lapko.


Pink,  I love her still!


Leslie Feist, underbar röst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0