Det blir vad man gör det till

Tänk hur glad små saker och handlingar kan gör en. Jag var inte på världens bästa humör denna morgon efter alldeles för få timmars sömn. Men när busschauffören, en kvinna på kanske 60 bast, utbrister "TJENA!" när jag kliver på bussen så kunde jag inte låta bli att dra lite på smilbanden. När jag kommer till skolan så håller en kille upp dörren till laddskåpen (den är jättetung!) och sedan väntar han med hissen så att jag kan få åka med. Hur många skulle göra det? Inte jag i alla fall, därför blev jag glad. Nu sitter jag här och är trött men på bättre humör, tack vare dessa två händelser. Så tack busschaffisen och killen i hissen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0