Att vara notblind

Jag kan spela både piano och trummor. Lite bas och gitarr kan man väl också plinka, samt xylofon och lite andra instrument, men det är inte några jag kan spela så bra. Men trummor är det enda instrument som jag har lärt mig genom att ta lektioner, annars är jag självlärd. Böcker och noter har aldrig varit något för mig, jag är nämligen notblind. Jag förstår inte alla streck och noter i böckerna, jag lär mig genom att lyssna och se. Trumnoter är de enda noter jag kan någorlunda, men min lärare fick ofta visa mig hur jag skulle spela då jag inte kunde läsa noterna. Den är en enorm fördel att kunna läsa noter och jag önskar att jag kunde det. Samtidigt så är det en konst att vara notblind också, att lyssna på en låt och sedan kunna spela den.

Youtube är min källa när det gäller nya låtar. Coldplay - Clocks är en av låtarna jag har lärt mig där. Nu har jag hittat ett nytt projekt, nämligen Mandy Moore - Only Hope. Mitt mål är att kunna spela den såhär:


Kommentarer
Postat av: Niclas Ericsson

Haha :D ... jobb är bra att ha... :P Såå du ska inte komma med på Volbeat nästa här i Karlstad? ;D slut på biljetter men finns på blocket :D haha

2009-02-26 @ 00:24:43
URL: http://niclasericsson.blogspot.com
Postat av: Niclas Ericsson

nästa helg ska det stå haha

2009-02-26 @ 00:26:29
URL: http://niclasericsson.blogspot.com
Postat av: Kusin Fia

Nu har även jag hittat hit :) inte visste jag att du var så musikalisk!

2009-02-26 @ 13:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0