I'm alive

Att blogga är nästan samma sak som skolarbete. Ju längre man skjuter upp det desto mer har man att göra (skriva) när man väl sätter igång. Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev sist, inte minst i Paris, att det nästan känns jobbigt att skriva om allting.

Parisresan är det bästa jag någonsin har gjort! En vecka där man inte behövde tänka på skolan, hemmet eller andra saker som man lämnade i Sverige. Varje dag orkar jag inte redogöra men det blev en hel del partande, shoppande och lite turistande också faktiskt. Man skulle kunna skriva en riktigt rolig krönika om vår resa, det kom vi fram till, men den får vänta. Sammanfattningsvis så var det en lyckad resa med underbara vänner. We will be back! That's for sure.

Planen var att åka hem på måndag men då planet blev inställt pga vädret så fick vi stanna två nätter till. Det roliga var att vi först skulle evakuera pga bombhot (en svart väska som ingen visste vem den tillhörde) och så slutar det med att det är vädret som ställer till det. Men vi klagade inte, två extra nätter i Paris är inte helt fel. Särskilt inte när man kan bo gratis hos Amandas kusin Elias. :)

På torsdagen så var vi lediga från skolan vilket var väldigt skönt. Jag drog till Darkwell och fick min navel piercad, finally. Tillbaka till skolan på fredagen och det kändes faktiskt bra. Åkte hem till Elin och Erik direkt efter skolan, där stod maten färdig och klar på bordet. Snacka om lyx! Klämde i mig en tunnbrödrulle och sedan började vi fixa oss inför kvällens fest. Trots trevliga människor så valde jag att dra in till stan och krogen vid halv elva. Det blev min debut på people tillsammans med Ylva och Evelina. Jag hade faktiskt roligt även om jag tror att people inte är ett ställe för mig. Träffade i alla fall en grabb som ringde mig igår. Det var trevligt.

Igår gjorde jag absolut ingenting. Mina pluggsaker var kvar hos Elin i Österby så jag hade en anledning till att inte plugga. Hämtade grejerna senare på kvällen när hon hade kommit hem, så idag blir det att plugga... Skulle lägga mig tidigt igår men det slutade ändå med att jag gick och la mig efter ett.

Ett ganska långt och flummigt inlägg. Cred till dem som orkar läsa. Läsarantalet ökar, och jag har ingen aning om varför. Men men, roligt är det iaf. Förresten, varför finns det inte crep i Sverige? Jag är så jävla sugen på en med Nutella, helt galet.

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Jenny

nutella finns!

2008-10-05 @ 17:33:11
URL: http://jnyg.blogg.se/
Postat av: Emma

HAHHA mbra kommentar, men det heter crépe ;D

2008-10-05 @ 18:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0