Lista á la Alicia

Jag har aldrig varit personen som skriver listor och har ordning på mitt liv, men idag tänkte jag göra ett undantag. Listor är bra, både för att se sina mål och sedan kunna uppnå dem. Detta är sex saker som är små mål, alltid en början.

1. Sluta feströka.
Snart har en månad gått sen jag senast tog ett bloss. Mycket bra jobbat, röka = farligt, äckligt och jävligt onödigt. Slutblossat för Alicia Karlsson.

2. Få ordning på ekonomin.
Då jag inte har ett jobb ännu så gäller det att klara sig på 1050 i månaden. För att det ska gå så krävs planering och bra översikt över sina in- och utgifter. Skärpning på den fronten.

3. Minska alkoholkonsumtionen. Festa i all ära, men man behöver inte vara full för att ha roligt. När mer än hälften av pengarna går åt till alkohol så är det dags att dra ner. Gratis inträde och happy hour är något att föredra.

4. Sluta strula till allting. Saker behöver inte vara så komplicerade och jobbiga som de är nu. Det är till stor del mitt fel och jag måste helt enkelt lägga av med att vela och fatta dumma beslut.

5. Komma igång med träningen. Man har legat på latsidan ett tag nu. Gå ut och springa minst två gånger i veckan + styrka hemma/gym är mitt mål. Inte alltför svårt eller jobbigt, det gäller bara att ta sig tid.

6. Skärpa mig i skolan.
IG på matteprovet, dåligt PM, halvdana provresultat. Något har hänt, det är helt enkelt för mycket i huvudet just nu vilket har sänkt mina betyg. Jag får börja prioritera skolan och försöka fokusera och tänka bort allt annat jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0