Törnrosa

Sovmorgon idag till 12.45, hur skönt som helst! Ska fila lite på talet hade jag tänkt och klocka det. Risken finns ju annars att man drar över de fem minutrarna rejält. Tiden går så himla fort när man väl står där, så det gäller att man får det viktigaste sagt. Min tal är inte bra, men det handlar om något jag älskar så det blir nog bra. Som Tony sa, om det skiter sig eller om man kommer av sig så är det bara att andas och fortsätta. Sen att det inte är betygsavgörande är också skönt, då kan man slappna av lite mer. Jaja, det blir som det blir!

Jag hade en jätteskum dröm inatt, kom ihåg att jag tänkte det när jag vaknade. Men nu har jag glömt bort vad det var som jag drömde, riktigt irriterande. Hade även ett missat samtal från ett +88 nummer. Personen hade ringt mig tio i fyra inatt, jag undrar vem det var... Ska slå upp från Eniro och se vilket land numret är ifrån iaf. Återkommer med det.

Ojdå! Då jag inte fann numret på någon sida så sökte jag på google och fick upp detta;

"Idag ringde de från numret som media varnat om på sistone. Det var från +88213213608. Svara absolut inte, det kostar upp mot 132:- i minuten. Bara lurendrejeri med andra ord. Jag svarade såklart inte eftersom jag hunnit läsa om varningen i media. Men läskigt när det faktiskt händer en själv..."

När jag läste det så kom jag på att jag har läst det förut. Håller med personen, det är läskigt när det händer en själv! Hade det ringt tidigare på kvällen så hade jag svarat, men hade varit svårt för dem att dra pengar från min mobil då jag har endast 18 öre. Men ändå, för vidare denna varning!

Om detta nummer, +88213213608, så svara inte! Såvida du inte vill betala 132 kr/min. Även om det sägs att det inte kostar om man bara svarar utan när man ringer upp så är det bäst att vara på den säkra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0