Hissa och dissa

Det verkar vara inne att göra dessa listor om saker som gör en arg och glad. Jag minns faktiskt inte om jag har skrivit en sådan lista, men här kommer iaf enligt mig min första:


1. Världens bästa höstlov. Det sista höstlovet någonsin kunde inte ha varit bättre! Hockey, roliga utekvällar, myskvällar och alla stunder med underbara människor gjorde lovet till det bästa någonsin!
2. Varma bussar. Nu när vintern är så gott som här så är det riktigt skönt att fly in i en uppvärmd buss. Då man tillbringar minst 50 min på bussar varje dag så är det skönt att slippa frysa.
3. Skrivarglöd. Labbrapporter, dikter, noveller, you name it! Jag älskar när man känner hur det kliar i fingrarna och allting kommer ut i bra ord och formuleringar. Kärleken till att skriva kommer aldrig försvinna, det är bland det bästa som finns.


1. Stoppljus. Du har bråttom, fem minuter tills bussen du ska byta till går. Du vet att du hinner exakt, då dyker de upp. De förbannade jävla stoppljusen. Det röda skenet gör dig stressad och samtidigt förbannad. Inte nog med ett rött ljus, alla trafikljus verkar ha gått ihop för att se till att just du missar din buss. Ni känner igen er, right? Jag har när det händer, och det värsta är att det händer alltför ofta. Morr!
2. Smaskande människor. Finns det något värre än människor som tuggar med öppen mun? Tuggummi framförallt, det finns inget som gör mig mer irriterad! Syster som delar detta med mig (Malin) lärde mig ett knep. Sätt dig på sätet i bussen där du inte har någon bakom dig (precis framför barnvagnplatsen) så slipper du iaf att få en smackande person bakom dig. Great!
3. Läxor. Jag avskyr att göra saker när jag måste, och inte blir det bättre av att motivationen minskar och skoltröttheten ökar. En veckas lov var för lite och läxorna börjar redan stapplas på varandra. Not great..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0