Studenter, traktorer och flak

Fyfan så varmt det är idag, särskilt när man står och trängs med släktingar och plakat. 13.00 stod jag och Ylva vid Upplands nation och såg John Bauers treor springa ut. Grattade Ola och Ylva gav honom två rosor, sen var det dags att fulla på energin på Hugo's. Iste och jordgubbar gjorde att man orkade ta sig till kyrkogården och möta upp syster och mamma. Studenter och fullproppade flak såg man överallt, och man kunde inte låta bli att le när man såg hur glada (och fulla) de var. Juste, jag missade kusinens utspringning då jag trodde att det var en timme senare, äkta mig..

När vi stod och väntade på att Ola skulle springa ut så fick vi något av en ålderskris. "Jag vill inte bli gammal och ta studenten!", "Nästa år är det vår tur, jag vill inte!". Herregud, jag undrar hur man kommer må när man närmar sig 30..

Nu sitter jag i en soffa á la Westerblom. Försöker koncentrera att skriva samtidigt som Ylva sitter och klagar på skelögda personer i skolkatalogen.

Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0