Städerska, nej tack!

Jag avskyr verkligen att städa, till 100%. Dammsuga, damma, plocka undan, torka golv.. Urk, bara tanken ger mig rysningar. Men trots det så är jag glad över att inte vara uppvuxen med en städerska som gjorde detta åt mig. Jag har trots allt lärt mig att det är jag själv som avgör hur jobbigt det ska vara att städa. Om man plockar undan och hänger in kläder efter att man har använt dem så behöver det inte vara så jobbigt. Dock är jag urdålig på detta och slänger grejer kring mig överallt...

Städning kan jämföras med ett träningspass. Fan så jobbigt det är innan och i början, men man kommer in i det efter ett tag och känslan efteråt är underbar. Ett rent rum fritt från damm och en genomkörd kropp, två saker som inte är helt fel.

Nu ska jag försöka få i mig lite mat så jag kan fortsätta med städningen. Kan nämligen inte göra något när jag är hungrig + att mitt humör är uselt (Emma förstår).

/ A

Kommentarer
Postat av: emma

haha , ditt humör var nog inte så bra när jag pratade med dig i telefonen heller ;)

2008-06-03 @ 18:41:12
Postat av: Alicia

nej, det var det nog inte.. nyvaken och hungrig är ingen vidare kombination. :P

2008-06-03 @ 20:36:44
URL: http://www.aliciakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0