Spännande dag

Idag har jag varit i en stad där jag inte känner någon alls, blivit bjuden på mat av två turkar och blivit uppraggad av en busschaufför och däckat på en buss av utmattning. Tänk så intressant man kan få sin dag att låta utan att ljuga genom att  bara undvika vissa detaljer och överdriva lite.

Staden där jag inte känner någon alls är Öregrund, där jag jobbar. Innan jag åkte hem så "mellanlandade" jag i Uppsala och gick till mitt gamla jobb där Chemad och Aydin (f.d arbetskollegor) bjöd mig på mat. Riktigt trevligt att träffa alla igen, var bara Hassan som saknades. När jag väntade på bussen så stannade en annan buss vid busshållsplatsen och tog upp folk. Under tiden så passade han på att flirta med mig, som var totalt ointresserad (cooling). Sedan kom min buss och det dröjde inte länge innan jag däckade totalt och sov. Som tur var vaknade jag i tid och slapp gå extra långt (vilket blir JÄVLIGT långt om du missar din hållplats här på landet, i alla fall min).

Nu ska jag ladda upp med fruktsallad till Sverige - Ryssland. Jag är laddad! Saknas bara en kall öl, sen är jag nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0