Semifinal 1

Vilken spännande semifinal mellan Tyskland och Turkiet! Har suttit klistrad i 46 minuter nu, hur kul som helst! Jag hejar faktiskt på Turkiet men jag tror ändå att Tyskland kommer vinna då de egentligen är ett bättre lag (vilket jag tror att de kommer visa nu i andra halvlek) och att de har bättre spelare på sin avbytarbänk än Turkiet (som saknar fem ordinarie spelare). Men Turkiet var helt klart bäst i första halvlek, Tysklands mål kändes inte riktigt rättvist.

Idag har jag hunnit med en sväng på stan med Emma. Köpte bland annat en väska och ett linne, härligtm ed lite färger! Sedan blev det lunch på Wayne's och jag hann med att träffa Bella en snabbis innan jag sprang vidare till bussen. Ylva gjorde mig sällskap på bussen, mycket trevligt! När jag klev av så hörde jag "nämen en Karlsson! Är det Rolands dotter? Ja, nu ser jag ju att du är lik din mamma Cecilia!", glatt log jag tillbaka och svarade att visst var det så. Dock har jag ingen aning om vem denna man är, har aldrig sett honom förut. Men det är det som är charmen med landet, folk vet nästan mer om en än vad man själv gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0