Tivoli och bad

Igår var jag som sagt på Gröna Lund med Emma och Amanda. En helmysig dag med många karuseller och skrik (jag var den som skrek). Började med Extreme som var bra mycket läskigare och roligare än vad jag kom ihåg att den var. Efter några timmar så öppnade fritt fall och tilt som hade varit stängt. Jag som trodde att jag skulle slippa ställde mig skakandes i kön. Några minuter senare så satt jag i den där jävla stolen, fastspänd och nervös till tusen. "Titta inte ner!" sa Emma, så det gjorde jag inte. Jag måste säga att trots att jag skrek som en stucken gris på vägen ner så var det kul! Min höjdskräck kanske blev lite botad där i fallet, man kan ju alltid hoppas. Efter det så fick de mig att åka tilt också, helt galet! Men grymt stolt var jag över mig själv efter det! Så nu har Alicia Karlsson åkt fritt fall OCH tilt för första gången i sitt liv, och det blir absolut inte den sista!

Idag är jag ledig, likaså min äldsta syster och den mellersta började för en halvtimme sen. Så vi drog på oss bikinin och åkte till Björklingebadet och solade lite. Inge dopp i vattnet blev det, aldrig att jag skulle simma omkring vid den där bryggan. Usch. Mysigt var det i alla fall. När vi kom hem blev det lunch och lite Uno och sen drog de vidare till jobbet och en kompis. Så nu sitter jag här, själv och sugen på kaka. Ska nog gå och nalla en eller två.

Saknar oss, partyeliten, något enormt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0