Volbeat 11/12-08 Debaser

Vart ska man börja? Torsdagen (förlåt för dålig uppdatering IGEN) var en otroligt bra dag, kvällen kommer jag att leva på länge. Vid fem kom jag och Ylva fram till Medborgarplatsen, Stockholm. Vi käkade på Pizza Hut och fick en söt servitör vid namn Tomas. Han bjöd på beasås och råkade flippa Ylvas bit upp och ner när han skulle lägga upp den på tallriken. Knallröd i ansiktet gick han därifrån, stackarn.. Vi satt där till halv sju då vi begav oss mot Debaser. Det visade sig att det låg ungefär fem minuter ifrån Pizza Hut så vi fick en bra plats i kön. Tjugo över sju började öppnade de dörrarna och efter att ha lämnat in jackorna så gick vi till baren och beställde en öl i väntan på förbandet. Halv nio började de spelade, The Scums, och de var faktiskt riktigt bra. När de hade spelat klart så dröjde det ett tag innan bandet som vi alla väntade på kom in, Volbeat.

Resten av kvällen är ett enda virrvarr av trängsel, svett, sång men framförallt grymt bra musik. Volbeat är så himla bra live, och det var verkligen fullt ös från början till slut. Vi träffade även en trevlig grabb i folkhavet, och en del otrevliga typer också. Men vi hade riktigt kul, jag och Ylva. Volbeat 11/12-08 är oförglömligt.

Bilder och videor slänger jag in senast imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0