Låt musiken vara!

Jag sitter och nördar mig vid Spotify som vanligt och blir lite upprörd.. Hiphop/Rap/RnB och allt det där har inte alltid varit mina favoritgenrer, men jag har börjat få en mer blandad musiksmak på senaste tiden. Man börjar då irritera sig på saker som inte har berört en förut, nämligen hur de "renar" musik, dvs gör så kallade clean versions. Jag måste bara säga, att jag hatar dessa! Det förstår hela låten, låt Pitbull sjunga fuck och whore, det är så mycket bättre än att det ska vara tyst. Hela flowet förstörs och jag kan inte lyssna på låten. Men som tur är så finns det oftast dirty versions också, originalen, så som låtarna ska vara. Det finns ingen anledning till att "rena" musiken då man ändå kan få tag i originalen om man kan lite om nerladdning. Visst, jag kan förstå grundidén till varför man inte vill sälja sådan musik till minderåriga i USA, men snälla. Ungar lär sig ord som knulla och hora oavsett om de orden är med på Pitbulls skiva eller ej. Så ge fan i musiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0