Helgens bravader

Denna helg har varit händelserik, minst sagt. I alla fall fredagen, den dag då Emmas 18 årsdag skulle firas. Det började lite lugnt och stillsamt med middag hos Emma. Underbara pajer, presentöppning och cheesecake to die for. Sedan börjar folket ladda för utgång vilket gjorde att människor hällde i sig dricka lite väl snabbt. Det slutade med strippning (tre manliga, vem klagar?) och trasiga strumpbyxor. Men vi kom i alla fall ut ur huset, in till stan och in på people. Där blev det att dansa järnet och träffa på en hel del människor. Vid två började folket gå och jag begav mig lite senare till bussen. Jag ställde klockan på 02.50, trots mitt tillstånd så var jag smart nog att inse att jag skulle somna så fort jag lutade huvudet mot rutan. Sagt och gjort, två sekunder senare däckade jag och vaknade en timme senare i... Tierp. 03.40 var jag alltså i Tierp, nästa buss gick 05.15. Det slutade med att mamma fick hålla mig sällskap på telefon tills bussen kom. Väl på bussen så höll jag på att somna igen, men som tur var känner min mamma mig så pass väl att hon ringde mig igen och höll mig vaken tills jag klev av. Den underbara kvinnan hade gjort varm choklad och mackor till mig, aldrig har choklad och mackor varit så gott.

På lördagen så var jag lagom sliten, men gick ändå till Elin för att umgås med tjejerna. Hur kul som helst, hade inte träffat dem på bra länge. Det blev lite dricka, guitarhero och singstar. Riktigt trevligt, men de senare drog iväg på fest så gick jag hem istället. Orken fanns inte helt enkelt. Huvudvärken var den värsta jag har haft på länge, not good..

Igår så tog jag det bara lugnt, det blev ingen julmarknad i Öregrund för mig. Pluggade lite istället, kollade på tv-repriser och mumsade i mig nybakta kakor som mamsen hade bakat. Me like!

Nu sitter jag i skolan och skriver på min landanalys. Allt känns så roligt nu när matte C äntligen är avslutat. Det känns som att man kan andas igen. Dock ser jag inte fram emot morgondagen, läkarbesök och heldag journalistik. Men men, det kan bli kul.

Plugg som gäller, cred till er som orkar läsa igenom detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0