Kräftskiva

Det är nog en av de roligare svenska traditionerna enligt mig. Denna kräftskiva som mina systrar har anordnat kommer att bli dunder! Bordsplacering, roliga uppdrag (inte alla) och lekar samt alkohol kommer göra denna kväll grymt rolig! Tyvärr så blir man kvar när resten drar ut på krogen, men ska försöka hitta något att åka på tills dess. Innan det får jag njuta av mina systrar och deras vänners närvaro.


Melodi: Hej tomtegubbar

Hej allesammans är ni redo

för nu så börjar kalaset.
Hej allesammans är det säkert

att ni fått nå´t i glaset.
En liten sup och lite mat,

det är precis såsom vi vill ha´t.
Höj allesammans högra armen

och sedan tömmer vi glaset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0